Friday, October 5, 2012

KEK BLACK FOREST


Assalamualaikum
Menepek gambar kek aje sejak dua menjak ni ya..sibuk nga anak2 sibuk ngan bis tapi masih sempat lagi tuuu..ehehe..suka-sukalah katakan...kenangan ni tau bukan senang nak buat kek2 berhias gini kalau tak ada semangat nak try..bahaya sggh penangan asyik dok belek resepi..nak try aje...tapi biarlah tak cantik asal sedap ditekak kan..
Beginilah rupa kek black forest aku...hiaslah jugak simple2 walau pun nak mkn sendiri..menggigil n terketar2 gakla tangan nak hias kek ni.. almaklum tak penah amik kursus main hentam saja..kalau dok kat kedai sah2 rejected tapi bg aku yang tak reti menghias kek ni rasa mcm dah ok sgt2..wah sendirik angkat bakul ke..asalkan ada rupa jadiklaa...
aku punya kek ni takdalah plk ceri bertangkai..biasanya kek ni nak kena letak ceri bertangkai barulah nmpk kelasss gitu..tapi aku letak aje ceri yang lebih buat biskut dahlia raya lps hehe..tapi pada aku sdp lagi ceri ni sbb takda rasa pelik bila mkn..kalau yg bertangkai tu tak lepas nak masuk mulut sbb lain benar rasanya..
Untuk filing aku guna saje filing blueberry..tak adanya dark pitted cherries...lagi pun mahal jugak benda alah ni.aku letak aje apa yang ada..next taimlah kalau bajet lebih aku test guna dark pitted cherries ni..Untuk resepi ni terlalu banyak sangat rujukan yang aku buat.Bukan apa sbb nak tgk cara yang paling senang dan bahan senang nak dapat..tapi rata2 resepi lebih kurang sahaja...
Jadi untuk menyenangkan kerja aku , aku guna sj resepi kek span. Guna yang aku buat selalu CLIK SINI
INSYAALLAH menjadi sbb dah banyak kali cuba...
Lps ni berehatlah sekejap dari buat kek..sbbnya cik abg  dah sound..nak jimat dari beli kek kat kedai, tapi bil api plk melambung hehe..cam mana tuu..nak buat ke nak beli lps ni..rasa2nya buat lagi jimat sbb barang murah..boleh buat banyak jenis kek...sebulan 2 biji kek oklah kan..:-)))

No comments:

Post a Comment