Saturday, September 24, 2011

Biar busuk tapi sedap

 'Busuk2 pun sedap'...yang gemar akan kata cam tu lah...tapi kalau yang tak gemar mesti kata ' ee apala..busuk2 macam tu pun boleh mkn'..siap tambah ' ee gelilah'..:) tak kisahlah kan.Kegemaran masing2...biasalah orang kampung macam aku ni semua benda aku makan je. Asal aku boleh makan, aku mkn..kalau takleh makan nak buat mcm mana kan...Apa yang busuk yang sodap tu???...inilah dia ikan pekasam made by me :)


 Inilah rupa ikan pekasam aku..tak nmpk sgt sbb ditutupi bawang
 
Inilah kisahnya nak stori mori pasal gmbar ni....gila lama tak makan ikan pekasam ni. Cam meleleh plk air liur aku ni bila teringatkan ikan ni..biarlah korang kata busuk pun, tapi pada aku sodappp..Sarapan pagi kalau goreng ikan pekasam ni pekena dengan nasi panas2 pergh sodap...mau bertambah2 ni..lupa sekejap pasal diet nak kempiskan perut..tapi cik abe aku suka lagi kalau ikan pekasam ni dimakan bersama 'nasi goreng bodo'...wah ganas bunyi nama nasi goreng ni...kenapa kitaorg panggil nasi goreng bodo sbbnya nasi goreng ni nasi goreng yang simple amat.

 Inilah rupanya "nasi goreng bodo" aku, walaupun tak berseri tapi sedapla pada anak tekak aku ni

Tak payah nak letak ayam, udang,sotong and macam2 just letak telur sebijik..tak pun kalau ada lebihan ikan goreng mlm tadi..nko tumbuk je Jah pastu nko campak je dalam kuali..dah siap.Senang je dan tak menyusahkan diri.Tak payah nak belek resepi bagai...cewah copy ayat Chef Wan tuh hehe...combination ikan pekasam dan ns goreng ni kiranya peberet aku dan cik abg laa..ada lagi yg peberet tapi ini salah satu lah kan..dlm pada dok sarapan tu sempat lagi aku berangan nak jd pengusaha ikan pekasam hehe...wah pengusaha tuu..mcm projek juta2 plk bunyiknya..nasi kerabu dah tutup buku, walaupun masih ada permintaan tapi rasanya dah pencenlah kot...tak larat..takpun kalau still ada lagi permintaan tggulah Aqish besar dulu...itupun kalau Aqish belum dapat adik..kalau Aqish dah jadi "Abang Chik" mmg pencen teruslah dari buat ns kerabu..berblk pada angan2 aku tadi...boleh apa...walaupun suami aku tak reti nak memancing tapi ikan air tawar ada je jual kat pasar...nak seribu daya taknak seribu dalih...yang penting ada kemahuan disitu ada jalan...dapatlah aku tambah duit poket sikit2...kan?? wah cam dah promote je bunyiknya muahaha..

No comments:

Post a Comment