Tuesday, September 27, 2011

Sup ikan..disangka sup ikan haruan


Ini bukanlah resepi baru...lagi pula dah ber'time'2 akak membuatnya...tapi yang first timenya guna ikan ni.."ikan kacang" kata pakcik kat pasar.Dan inilah first time aku beli ikan ni...lupa plk nak snap wajah ikan ni...hehe..Ikan ni taklah segelemer ikan merah, atau ikan siakap..tengokkan rupanya yang berkepala lonjong menakutkan la plk rasa nak membelinya...pada hari aku beli ikan ni pakcik tu siap potong separuh kepalanya sbb aku kata aku takut tgk kepala ikan tu...pakcik tu siap rekmen sedap katanya ikan ni kalau dibuat asam pedas atau kari...sup dia tak cakapla plk pandai2 aku je menerai hehe...Bila dah siap terhidang cik abe aku yang memang sejak lepas kawen sampai sekarang memang tak arif mana pasal ikan terus tanya aku "Sup ikan haruan?? mana dapat?? memang pun nkau..bila aku tenung memang rupa ikan ni sebijik rupa badan ikan haruan , rasanya pun lebih kurang...yang pasti tak kisahla ikan apa pun janji mangkuk licin hehe...len kali ibu lagi ya...:)

No comments:

Post a Comment