Sunday, April 3, 2011

Pizza Ku

Semenjak dah terror buat pizza ni..tak main dah buat donat kih..kih..kih.Bukannya apa terasa senang dan cepat.Buat adunan, leperkan ia diatas loyang. Kemudian, letak je apa2 bahan utk dijadikan topping mengikut selera kita. Dalam masa 15 minit dah boleh dihidangkan.

Pizza Ku perisa Kari

Lihatlah betapa saratnya Pizzaku ini..Apalagi terus dimakan ketika masih panas. memang terangkat. Untuk topping aku campur daging dan ayam. Keju aku sengaja lebihkan. sosej dan cendawan butang (dlm tin) aku tambah sebagai hiasan dan untuk menyaratkan pizza ku ini.

Pizza ku with Pasta Sauce

Kalau yang ni kegemaran anak-anak aku..Sebabnya tak pedas. untuk toppingnya seperti biasa aku lebihkan cheese.Ayam dan daging dimasak bersama Pasta Sauce.Ditambah pula dengan capsicum sebagai hiasan. Cendawan butang dan sosej adalah kemestian bagi setiap pizzaku :).

Pizzaku with pasta sauce and crab stick

Pizzaku yang ini aku tukarkan sosej kepada crab stick untuk kelainan. bahan lain seperti biasa. Ternyata memang terangkat (sendiri angkat bakul dah)hehe...Buat sendiri lagi berbaloi dan boleh letak toppingnya sebanyak mungkin.Lagipun kita yang nak makan, jd biarlah puas hati.

Sesuailah untuk hidangan minum petang, sarapan pun boleh. Kalau nak meriah bolehlah berkongsi saat2 kemeriahan kita bersama jiran-jiran. Silaturrahimm dapat dieratkan, perut pun kenyang hehe, apalagi kalau pizza itu pizza pree hehe...

1 comment:

  1. kak tie...masuk gok gamba piza nora tu....kuang...kuang..kuang....

    ReplyDelete