Monday, January 9, 2012

PIZZA EASY AND SIMPLE


Assalamualaikum...oit pizza lagi ke?? dulu dah ada n3 pasal pizza kan..ahaaa ni yang nak share dengan uoollss ni hehe...actually pizza ni for bekfes anak2 aku sblm diaorg pi sekolah. Jenuhlaa dalam kepala aku ni nak pikir everyday menu apa yang kena dengan selera anak2. Yalah kan budak2 ni tekak diaorg tak mcm tekak kita yg dewasa ni...tak seleranya diaorg pagi2 nak ngadap nasik..kadang tu pegi beli langsung diaorg tak jamah...so pikir punya pikir datanglah idea dlm kepala aku ni .Kebetulan ada roti, nak buat sandwich dah selalu, nak mkn sapu kaya pun aku tgk mcm dah jemu dah anak2 aku ni...so why not aku cuba buat mini pizza untuk diaorg..lagipun kiranya bahan2 utk buat pizza pun dah ada..Senang je kalau korang nak cuba...tak payah nak buat adunan pizza yg take time lah jugak nak makan...just guna roti gardenia or whatever slice bread..lps tu untuk topping aku just letak sardin dan sosej..kalau korang ada macam2 nak letak macam mix vege ke, ayam ke daging ke fuhh lagi sedap...lps tu aku letak la sikit cheese...kemudian masuk dalam oven dan bakar about 5 minutes...dah siap pun... terus boleh mkn...secepat masak maggi kan...so apalagi cubalah..hari2 boleh makan pizza :)

No comments:

Post a Comment